Wednesday, July 13, 2011

Apa Khabar Jodohku?

Apa khabar jodohku?

Berat rasanya kelopak mataku untuk tertutup.Bagaimana dengan kamu?

Apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir?
Dan apakah mulutmu terus-menerus berzikir di malam hari?

Jujur aku rindu kamu wahai jodohku....

Tapi saat ini bukan saatnya untuk kita bertemu
bukannya aku tak mahu,atau aku tak rindu
Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang,
Dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu...

Kadangkala aku berfikir,apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku?
Mengajakku bertafakkur dan bersujud kepada-Nya?
Berat hati ini menantikanmu,gelisah pula hati ini memikirkanmu...

Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan?
Apakah saat Zuhur tiba,kau akan meninggalkan kesibukanmu semntara,hanya untuk menghadap-Nya?

Jodohku,sihatkah kamu?

Kalau aku berada disampingmu saat ini,mungkin aku akan merawatmu dengan sepenuh kasih sayang.

Jodohku,sabar dan tenanglah...

Aku disini masih sabar menantimu.
Janganlah hatimu bersedih,senyumlah...
Kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita...

Jikalau detik ini hatimu sedang terluka,
berwuduklah...dan dekatkan dirimu kepada-Nya...
Tetapi disini aku berharap agar kamu baik-baik sahaja...

Jodohku,aku rindu...

Bilakah kita akan bertemu?Begitu banyak hal yang ingin aku ceritakan kepadamu.
Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat-nasihatmu...

Hati ini kosong,dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang akan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku...

Jodohku...

Adakah kau juga rindu padaku?Bagaimana dengan Quranmu?
Sudah kau baca antara Maghrib dan Isyak?
Apa yang engkau fahami dari surah itu?
Ceritalah kepadaku...ingin aku mendengarnya...
Dan begitu juga dengan keluhanmu,
Aku sedia mendengarnya...

Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari?
Semakin baikkah?
Ketauhilah,aku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu...

Jodohku,

Disetiap langkahku,dan seusai solatku,
Ku bisikkan Al-Fatihah untukmu,
agar kau selalu di jalan-Nya...

Bersabarlah sayang,waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama...
Dan ingatlah sayangku,
Janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan...

Jodohku,

Nantikanlah diriku,dengan pelbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.

Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama...
Kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas kerana-Nya...

Jodohku,

Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekuranganku
Membenarkan aku dikala aku salah...

Sayang,berusahalah membahagiakan orang tuamu...
Dengan menjaga sikap dan tutur katamu...
Aku yakin kau seorang yang sabar,
Seorang yang sabar,
Seorang yang boleh membimbingku dengan penuh hikmah...

Ingatlah,jangan pernah dikau merasa keseorangan,
Kerana aku disini masih setia menantimu...

Jodohku,

Seandainya siang sudah berlalu,
Pejamkanlah matamu dengan buaian doa,
Dariku yang selalu ku hadiahkan untukmu...

Jodohku,

Ingatlah sayang,aku selalu ada untukmu...
Semoga kerinduanku ini akan terjawab
Seiring berjalannya waktu,
Dan semoga Allah yang Maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang di redhai-Nya...

  *p/s : Assalamualaikum...jgn salah anggap dengan puisi di atas...Cik PN trtarik dan trsuka pulak dgn puisi ini...hehehe,,,Cik PN trbace puisi ni dkat fb....so,,,Cik PN saje nk share dgn anda..x salah kan kalau Cik PN nak layan jiwang??????Puisi ini tiade kaitan dgn ssiapa pown..huhuhu

0 comments:

Post a Comment