Sunday, December 4, 2011

SUNGAI DALAM LAUT???

Assalamualaikum...Cik PN dah penat mengadap buku...lenguh tangan buat add math...huh...so,,,Cik PN pun mngadaplah blog plk..slalu Cik PN mngadap blog malam jek...hehehe,,hari ni tukar mood pulak....Cik PN nak kongsi sesuatu dengan korang semua!Subhanallah!!!Cik PN pun baru tahu benda ni wujud dekat dunia...mungkin korang dah tahukan???Cik PN jek ketinggalan zaman...huhuhu..ah,,,Cik PN tak kisah,,,nak juga kongsi dengan korang semua...sungai dalam laut ni terdapat di CENOTE ANGELITA,MEXICO...korang pernah tengok rancangan TV 'DISCOVERY'???kalau pernah,korang mesti kenal dengan atuk ni,,,hehehe...MR.JACQUES YVES COSTEAU...dye bersama team selam ANATOLY BELOSCHIN merupakan orang yang jumpa sungai dalam laut ni...dye ni seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari PERANCIS...dah merata dunia dye menyelam,,,dan inilah kali pertame dye menemui keajaiban didalam laut...


Nilah MR.JACQUES YVES COSTEAU..haishh,,susah btul
mengeja nama dye ni...huhuhuhu

Kedalaman laut 30 meter,,air tawar telah ditemui yang berada ditengah kolam air laut...pelik-pelik...boleh ada air tawar dalam laut...subhanallah!!!semua kuasa ALLAH....tapi,,,jika pergi dalam lagi,,,anda akan jumpa kembali air masin...seumpama laut tu berlapis-lapis...huhuhu











Ha,,,amacam???pelikkan...subhanallah,,,ALLAH lebih mengetahui....sungai dalam laut lebih kurang sama dengan sungai yang ada di daratan...lengkap dengan pokok-pokok yang berada disekitarnya...ada daun-daun yang berguguran...dalam laut ni terdapat juga gua yang boleh dimasuki...korang masuk gua ni dulu baru jumpa sungai...hehehe...tapi,,,menurut sesetengah pengkaji,,,dyorang cakap sungai ni sebenarnya lapisan gas hidrogen sulfida...tpi ia memang menakjubkan...oklah,,Cik PN nak brhenti menaip,,,nanti kalau smpat lagi,,,Cik PN nak kongsi benda lain pulak...hehehe...Cik PN nak bagi anda tengok video dyorang menyelam dalam laut tu....


8 comments:

  1. hehe trima ksh ye .visit nil d blog .nil da follow dah .hehe .mm . nak borak klik tak blh .. suka novel ye .jum bca novel nil karang ..jum

    ReplyDelete
  2. most welcome...sye mmg hntu nvel,,,,nti sye bace...

    ReplyDelete
  3. maybe nie tempat tinggal spongebob kowt... hehehe, mengarut jer tue.. thanks coz bg info2 yg berguna nie...

    ReplyDelete
  4. hahaha...kmpung bikini bottom tu??mgkin la kot...hehehe

    ReplyDelete
  5. Subhanallah ! ni first time kot bace tntng ni..Fana pon x penah taw sal ni... menakjubkan..

    ReplyDelete
  6. subhanallah! bru tahu ni.mcm tasik yg dua air tu kan.tpi airnya x bercampur wlupn ada air masin dn air tawar.hebatnya kuasa Allah.. :D

    ReplyDelete
  7. a'ah,,,mcm tu la lbih krg...airnye mmg x brcampur...

    ReplyDelete